23. 2. 2009

Poviedka: Pred...posledná

Poďakovanie na začiatok
Skunkovi, aj keď to bol hnusný smradľavý skunk, pretože je to fakt dobrý skunk a zaslúži si byť šťastný.
Robkovi, ktorý mi povedal o tom, ako právnici spracúvjú mŕtvoly a teraz niekde sedí v kancelárií a píše záznam o súdnom procese medzi farmármi, ktorí sa nezhodli na množstve jačmeňa.
Cedricovi, pretože nebral život vážne a aj napriek tomu mu sršal z očí (ten život).
Tebe, pretože ti nemám za čo ďakovať.

Hudba
Halou znie hudba. Taká bodajúca, pri ktorej si uvedomíte, aké ťažké je v skutočnosti vaše telo. Akí ste len ochabnutí a slabí. Ale keď si to uvedomíte, zrazu ste pokojný, pán Cedric. Ľahnete si len tak na chodník. Žiaden oblak vás nezatieni, šíri sa vôňa hmly a slnečné lúče na lícach príjemne hrejú. Usmievate sa. Úsmev pomaly prechádza do šialeného rehotu. A krik. Mreže, clony. Tak už si ľahnite, pán Cedric. Už je čas. Počujete?

Keď si mi prvý krát zavolala
Keď si mi prvý krát zavolala, tancovala som s opicami v Nikaragua.

No a čo
Nezapadla som do skutočného sveta, ale v tom svojom vymyslenom sa celkom vyznám. Tak sa ho snažím vydáviť von, nech sa stane skutočným. Nie je to tá najpríjemnejšia cesta, ako si splniť sny... Ale mňa aj tak vždy bolieval žalúdok. Dve muchy jednou ranou, poviete si.

Vlk a ryba (v tme)
Akosi podivnou zhodou okolností sa stretli vlk a ryba (v tme). A ja som z toho mala vážne psychické problémy. Hú.

Keď si mi druhý krát zavolala
Keď si mi druhý krát zavolala, tancovala som s opicami v Mississippi.

Predslov číslo 42
Kde si? Som na púšti. Za mnou stoja všetci. Pozerajú tým istým smerom ako ja, ale predsa vidia odlišné veci. Ja som na púšti, kde je ticho, obloha je tmavomodrá, piesok je studený a fúka príjemný vánok. To je klam. A oni vidia pravdu. Vidia, aká je púšť v skutočnosti bezútešná, vyprahnutá, prázdna. Smädná a mŕtva.

Vomb
Cedric kľačí pri Markétke a snaží sa jej nahovoriť, že dieťa, ktoré nosí pod srdcom, nie je jej. Rozhovor prebieha asi takto:
"Je to moje dieťa, je v mojom bruchu."
"Nie, nie je."
"Aha, vlastne áno, máš pravdu."
Potom sa dlho smejú.

Psi, psy
Niektorí psov obdivujú pre ich vernosť. Iní ich strieľajú do hlavy a podávajú v nedeľu ako hlavný chod.

Keď si mi tretí krát zavolala
Keď si mi tretí krát zavolala, tancovala som s opicami v Belo Horizonte.

Mám otázku na Boha
Bože, prečo ma tak strašne bolí brucho? Prečo každú noc, prečo každé ráno? Prečo tak veľmi? Prečo mi nič nepomáha? Tak strašne ma predsa nemôže bolieť iba preto, že som blázon. Už to dlho nevydržím, naozaj nie. Nevidíš, ako sa cerím, ako mi z krku vyteká žalúdočná kyselina, ako sa snažím vytrhnúť si žalúdok von z tela? Vari to, dočerta, nevidíš?

A Boh mi dal odpoveď
Keď zostupoval z nebies až ku mne, naokolo sa ozývali slávnostné fanfáry. Všade plno svetla, veď to poznáte. Anjeli, konfety, zostupoval pomaly a majestátne. Zastal mi centimeter od tváre a hudba utíchla. Povedal: "Kašlem na teba. Nech si ten žalúdok, pre mňa za mňa, aj vyrveš."
To presne povedal a odpakoval sa naspať na oblohu.