1. 2. 2008

Poviedka: Mačka v Rotterdame

Keď som sa zdržiavala v tých miestach, spoznala som veľa ľudí, ktorý mi hovorili dokola ten istý príbeh. Znel takto: "V mojom živote je veľa problémov. Mám krivú nohu a nezdravé myšlienky, mám problémy s dýchaním. Aj moje malé dievčatko malo vždy problémy s dýchaním a keď ju zrazil ten tank, bola dva týždne zachrípnutá a mala piskľavý kašeľ. Potom jej dali dolu obväzy, ale tie hadičky z krku jej nevybrali."

To bolo cez deň. V noci to bolo naozaj iné. V noci boli mačky pred klubom. Je tam teplo až tak, že vidno paru. Deti pijú priehľadnú tekutinu z umelohmotnej fľašky. Potom im narastú svaly a zväčšia sa im pohlavné orgány. A o to predsa ide. V blate pred krčmami nastane búrka. Taká, ktorá zdvihne hladinu vody na chodníkoch po kolená. A v takej plytkej, špinavej, hnedej a hlavne pokojnej vode, v takej vás utopí. Dalo by sa povedať, že je to zákerné. Ale nie je.

Keď už hovorím o mačkách, C. bol veľmi nešťastný, lebo si myslel, že jeho mačka je psychicky chorá. V skutočnosti však skončil na psychiatrii on.