30. 6. 2008

Poviedka: Cesta do čiernej krajiny

Začiatok - Moja duša
Stratila sa moja duša a myslím, že sa ju snažím nájsť. Žiť s myšlienkou na smrť, s obrazom tmy pod očami a neveriť v nekonečnosť je smutné. Tu kdesi sa začínajú a končia moje metafory. Sú nesmelé a vždy budú.
"No to je hnus," vraví Eva, keď dočíta moje slohy.
"Písala som to celkom triezva. Prázdne fľaše od vína potom skrývam v šatníku," dodám.

Cesta - Hľadač pravdy
Hľadač pravdy teraz stojí pred dverami. Za nimi je pravda a on sa bojí otvoriť.
Čo ak nebude taká, ako si ju predstavoval?
Zaslúži si ju vidieť?
Čo ak má v ruke nôž a v hrudi ukrýva chorý smiech?
Čo ak sa všetci dozvedia o jeho tajomstvách?
Jeho ruka sa triasla. Nemohol otvoriť sám. Spoza neho vyšla akási žena. Chcel sa spýtať, či ho sledovala, ale nepustila ho k slovu. Vravela: "Otvor, otvor, otvor, otvor, otvor..."
Nemohol zdvihnúť ruku. Ona otvorila dvere namiesto neho. Vošla do miestnosti a povedala: "Nepáči sa mi táto izba. Tu okolo cítim samé nepríjemné veci, napríklad mokrú srsť, hmlu a smrť."
Stál pred dverami. Bál sa vojsť, bál sa pozrieť.
Ona stála vnútri a bez prestávky opakovala: "Vstúp, vstúp, vstúp, vstúp..."

Cieľ - Jacob Night
Je zvláštne, ako úprimne dokáže nenávidieť. Zameria sa na jednu jedinú osobu a na ňu sústreďuje všetku svoju nenávisť. A tá osoba potom občas krváca z pórov a v noci cíti na krku tlak. A nikto nevie zistiť, čo sa deje a prečo sa zo všetkých stávajú blázni.