8. 12. 2007

Poviedka: Harold

Harold vstával od stola vždy posledný. Bola to jedna z vecí, na ktorej mu skutočne záležalo. Človek by povedal, že mu záleží na hlúpych veciach.

Harold sa kúpal v studenej vode. Mal modré prsty. Česal si chĺpky na rukách tak, aby smerovali na juhovýchod. Nebolo to ľahké. Dni, keď sa mu pokazil kompas, boli tými najhoršími. Celé noci kričal od bolesti. Nemohla som to počúvať a na noc som odchádzala k príbuzným.

Haroldov stav sa zo dňa na deň zhoršoval. Mesiace ležal v posteli nahý a spotený. Jazykom sa dotýkal nosa. Nikdy nezabudnem na ten obraz.

Keď Harold zomrel, všetkým sa uľavilo. Jemu však nie, tým som si istá. Harold sa bál smrti. Neveril v posmrtný život, neveril v osud ani v dušu. Záležalo mu len na tom, aby mal pri sebe svoj kompas, hrebeň a vaňu so studenou vodou.

Zopárktát som si odpila z vody, v ktorej sa kúpaval. Bola slaná. Zdalo sa mi, že plakal často. No nie som si istá. Už si totiž vôbec nepamätám, ako vyzeral. Pamätám si len na jeho jazyk, ktorým si hladil nos. A na jeho modré prsty. Viac už nič.