22. 12. 2007

Poviedka: V jeden večer Cedric proste neprišiel

V uliciach je ticho, väčšina ľudí sa doma pripravuje na koniec sveta. Ľudia sa pravdepodobne dusia sebaľútosťou. O štvrtej nadránom je to cítiť. Ako sa blíži koniec. Možno je to tým, že je nás priveľa. Sme všade a chceme o sebe vedieť všetky zlé veci. V noci pozerám cudzím ľuďom do okien. Vidím bielu, občas hnedú, či žltú. Rada by som ich kopla do chrbta. Zlomila by som im všetky kosti. Možno by sa potom odplazili preč. Zatiaľ na to nemám odvahu. V noci sa nakláňajú nad mojou posteľou. Keď mám zlé sny, lížu mi rebrá.

Sedela som za stolom a ktosi mi oblizoval krvácajúce brucho. Akýsi nepodstatný človek, ktorý po chvíli zmizol. Všetko je v poriadku. Preto som pokojná. Všade je ticho, všetci spia. A klaňajú sa svojim modlám. Klaňajú sa svojim modlám. Klaňajú sa svojim modlám.